Två dygn, en klass :')

God morgon god morgon! Haha, nej jag klev inte upp nyss, men jag har inte heller varit vaken - så nu på kvällen börjar jag kvickna till, natt-människa som jag är. Vi hade klassmiddag igår/idag, och dagen före det så var vi på Baboon och flummade så jag är helt slut nu. Jag tog mig inte ens ur mina nattkläder idag, så mamma & co fick stå ut med mina halvhjärtade hostningar och min täppta näsa. 

Men jag ska berätta lite om klassmiddagen;
Kl 18.00 skulle klassen samlas i Gällö för att därifrån åka till "okänd plats". Som om inte alla visste att vi skulle till Revsundslogen. Men för att göra oss förvirrade så körde chaffisen Kent (?) omkring i exakt en timme innan vi kom fram. Så kul var det...-.-' ;P
Väl framme fick vi skratt av närvarande föräldrar, en välkommsdrink och "en liten grej med gräs" - som toastmastern sade. Efter det så skickades vi iväg på tippstunda som gick ut på att gissa vilken unge/bebis som var vem (tack så mycket för det kortet mamma!) och jag tyckte synd om mig själv för de dumma skor jag hade på mig, men mer synd om de stackare som hade högklackat. När jag, Evve och Elin hade gått hela rundan så fick vi, efter ett tag, gå in och leta reda på våra platser (vem gjorde bordplaceringen?! Undrar bara...) och sätta oss ned och vänta på resten. Så blev det förrätt; ett tunnbrödsknyte med skagernröra - gott, synd bara att jag inte kunde skära igenom det jävla brödet! :@ Så där kunde jag inte äta hela. (om ens en tredjedel...) -.-'
Sen lite (all)sång med kära PJ och Erik - ramlade nästan av stolen pga armkrokningen, dock lika roligt. 
Sedan kom varmrätten in; underbar filé med klyftpotatis och tillhörande beá-sås (kan inte stava der riktiga namnet på den dumma såsen!) och sallad - och det var uderbart gott, tack så mycket föräldrarna! Sedan lite mer sång och tack till en av våra kontaktlärare som framfördes av en av lärarens kontakt-elever. 
Sedan lite mer sång/mat/prat och sedan efterätten som bestod av tre glass-kulor, två vanilj och en hallon, med en god hallonsås till. Nam-nam! (Under en tid som gått har elever tackat sina kontaktlärare, men det orkade jag inte skriva om.) 

Och sen var det dans! Kul, men jag var inte riktigt på hugget. Jag hade känt mig lite dålig under hela kvällen och jag var trött som fan. Men jag upptäckte att nästan alla killar ur klassen såg ut som om de var på firma-fest! Nästan alla hade dumpat kavajen och kavlat upp skjortärmarna till armvecken, lossat lite på slipsen. Och alla dansade de så jävla fult! Som om en sketch ur någon gammal film från 80-talet! Åh, vilken perfekt bild av klassen...:')

Senare - efter några pinsamma timmar (eller var det bara en timme?) så samlades klassen i det rum vi hade ätit i för att se på ett bildspel gulliga läraren Sten hade satt ihop. Oss, våran klass - från 6:an till nutid, 9:an. Jag fick kort och gott tårar i ögonen av alla underbara bilder. (Emelie, hur du såg ut!XD) 
 Och sen var det dans resten av kvällen - ända tills kl 02.00. Eller ja, folk började droppa av vid ett- halv två tiden. Och precis på sluttampen så bestämde sig föräldrarna att de skulle servera varmkorv. Klockan 2 på natten?! :O 

Hur som hellst så var det en underbar kväll och jag kommer sakna de stunder vi har haft - thats for sure!
Underbara och älskade skol-familjen 2009!♥


Kommentarer
Postat av: filo :)

jag kunde inte ha sagt de bättre själv :')

2009-06-11 @ 08:19:21
URL: http://crackerconstructions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0