Examen! x'O


"...Och när du står inför ett vägskäl i livet och inte vet vilken väg du skall välja,
låt inte slumpen avgöra. Sätt dig ned och vänta.
Andas lika förtröstansfullt som du gjorde den dagen du kom till världen.
Låt ingenting störa dig. Vänta och vänta igen.
Stanna upp i tystnaden och lyssna på ditt hjärta.
När det sedan talar till dig, res på dig och gå dit hjärtat leder dig..."

                             - ur S. Tamaro; Gå dit hjärtat leder dig, sagt av rektor Anna idag
                             

Ja, idag var det skolavslutning....*snyft* Nu har vi officiellt gått ur grundskolan. Åh vad jag kommer sakna er alla! Alla underbara korkade idioter och alla som bara är underbara! 

Under själva "kyrk-delen" så gick allt som det brukar göra. Kulturskolans elever (några av dem) sjöng för oss och de vara alla underbara! Speciellt underbara Evve och Anders. Evve sjöng "Älska mig" tillsammans med Josefin och Anders sjöng "Fireflyes" av Ron Pope, fy fan va ni var bra! <3 
Sen skulle Kin hålla tal, och det visade sig att vi elevmedlare skulle få ett diplom. Så nu har jag bevis på att jag gått utbildingen till elevmedlare och ett "tack för mina tjänster". 
Rektor Anna höll tal till både alla och bara till oss nior. Åh, underbara Anna; en av mina idoler! (Mobbas inte)
Sedan skulle varje kontaktgrupp gå fram var för sig för att ta emot sitt betyg av Anna och en röd ros av sin kontaktlärare. 
Och sedan var det uttåg, och sedan var vi inte en klass längre... X'O Eller jo, vi är väl fortfarande en klass, men utan skola.

Väl ute så kramade man om alla och grät som en annan fontän. Fick blommor av nära och krära, tack så mycket alla!<3
Vi grät, kramade om varandra, grät lite till (vadå lite?!) och tog en massa kort. Med lärare, med vänner, med familjen, med klassen. Med alla! 
Och efter en lång stund av allt ovan så drog vi oss ned till sockenstugan där klassen skulle äta tårta med lärarna. Inte för att jag kunde få ned nån då...eller Elin för den delen. Det var mer; gråta, skratta, snyfta, gråta, skratta, snyfta osv osv. 

Men jag kommer verkligen sakna våran klass! Jag kunde inte ha haft en bättre och jag kommer sakna de jag inte kommer träffa regelbundet. Till och med de jag vanligtvis avskyr. 

Ses om ca tio år, på klassträffen!


"...All that I know about us,
Is that beautiful things never last.
Thats why fireflyes flash..."
                               
                              - ur Ron Pope's Fireflyes, framförd av Anders idag


Kommentarer
Postat av: filo :)

usch anna, va de här är hemskt :'( vill inte de här, spola tillbaka tiden i fyra år?! ja tack.



Men precis så våran skol-familj. Vi kommer alltid vara en klass, utan skola. Sant, sant...



Ironiskt nog... fick jag filmen "Vi hade iaf tur med vädret... igen." (Jag grät)

2009-06-12 @ 19:44:17
URL: http://crackerconstructions.blogg.se/
Postat av: Chill (no ""oDill)

kommer sakna er oerhört mycket <3

2009-06-12 @ 23:49:40
URL: http://mingelanders.blogg.se/
Postat av: ε m m a ~

Kommer också sakna er allihopa! <3

2009-06-13 @ 21:56:13
URL: http://drugsdontwork.blogg.se/
Postat av: Emiie

Jaa, då va de över, tyvärr :'(

uch, ja grät hela vägen hem och litte till efter de... och de är ju inte så valigt av mej att göra..

tur att de flesta kommer gå inne i östersund så man iaf kanske får en skymt av alla ..

kraaam !

2009-06-17 @ 15:28:03
URL: http://elisabethemeliepersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0