Back to Skrubben!

Jahopp, imorgon är första dagen på mitt sommarjobb på dagis i Fjällsta. Usch, jag är skiträdd för småbarn! Dom är elaka! 
Jag ska kliva upp kl 7.00 och vara där kl 8.00 - jag som inte ens är vaken då. Vi får se hur det går. 

Så det är mina planer på de närmaste tre veckorna. Jobba fem timmar per dag fem dagar i veckan. Jag får väl vänja mig vid den kladdiga gröt-frukosten (som jag inte ens åt det när jag gick där som barn), kladdinga ungar och gummistövlar. Alla finns med på min topp-tio lista över saker jag avskyr. -.-'

Jag vill ha ditt sommarjobb, Elin! Jag och papper funkar mycket bättre än jag och små monster! Jag kanske överreagerar gällande de små monstren, men jag är seriöst skiträdd för barn under 8 år. De är så elaka! 
 Jag är allt en konstig tjej, jag. De flesta tjejer/kvinnor brukar tycka att barn är det sötaste som finns och att de ska si eller så många barn. Det förstår jag; att de ser fram emot att få barn nån gång i framtiden - och jag vill också ha barn. Men inte förren jag upnått min önskade framtid som lärare(rektor)/politiker/författare. Och vem vet när jag har gjort det, när jag är 45-50 år? Gu, vad jag låter tråkig när jag pratar såhär. Men vad kan jag säga.....? It's me - get used to it!
  Men ditt jobb, Anders, är jag inte så avundsjuk på. Fritids - är det värre med småbarn som kan prata? 

Nu har jag inte så mycket mer att skriva om... Jag kommer skriva imorgon och berätta om jag överlevde eller inte. Och med det här vädret kommer jag nog vara halvdöd bara genom att gå till Fjällsta, som ligger två kilometer från mig. Inte så mycket, men om jag har otur och får motvind så kommer jag nog gå den sträckan gånger tio innan jag är framme. 

Vart ska ni - om ni ska - jobba då?

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Chill (no ""oDill)

ja du anna, jag tror inte ett pappersarbete skulle passa dig så bra heller, klantig som du skulle du bara skära dig på papprena...

2009-06-14 @ 22:59:13
URL: http://mingelanders.blogg.se/
Postat av: AnnaThomas

Det där tänker jag ignorera, Anders...-.-'

2009-06-14 @ 23:13:35
URL: http://detstyckadeliketanna.blogg.se/
Postat av: filo :)

ANDERS KOMM. <333 Anyway, klaga inte att du går upp sju. Jag börjar jobba sju o.o men o andra sidan slipper jag barn, fair enough

2009-06-16 @ 19:25:08
URL: http://crackerconstructions.blogg.se/
Postat av: Emiie

haha, och ja som ska jobba med söta små gammlingar (som dock kan bete sej som barn x)) ^^

haha men anna, då är vi iaf inte totalt helt olika, ja hatar ju osså småbarn :D



Hur är de att joba där nudå? :P



2009-06-17 @ 15:32:46
URL: http://elisabethemeliepersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0